Welkom op de vacature site van ofm-groep.nl

Dagelijks worden nieuwe interim opdrachten toegevoegd. Wilt u meer weten over onze dienstverlening kijk op www.ofm-groep.nl

woensdag, september 29, 2010

Financieel manager

Functieomschrijving:
Finance Manager (MT-lid). Dit betreft een vaste functie

De organisatie
De organisatie is een sterk groeiend en dynamisch bedrijf en gevestigd in de regio Rijnmond. Zij zijn werkzaam als een cement equipment supplier voor zowel de olie en gas industrie als de cement industrie. 
In totaal zijn er 50 mensen in Nederland en 25 mensen in het buitenland (USA en China) werkzaam. Zij zijn (wereldwijd) marktleider door vooruitstrevende techniek, innovatie en visie. Het merendeel van de werkzaamheden zijn internationaal georiënteerd. De organisatie biedt, door korte lijnen en sterke groei, volop mogelijkheden om snel verantwoordelijkheden te krijgen en jezelf verder te ontplooien.

Functie beschrijving
Je geeft leiding aan en bent verantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering op financieel, bedrijfseconomisch, administratief en organisatorisch gebied. Je stuurt een team van 3-5 medewerkers aan. Je rapporteert rechtstreeks aan de Algemeen Directeur en als lid van het Management Team heb je een belangrijke bijdrage in de strategische en tactische visie van de organisatie.

De kernactiviteiten zien er als volgt uit: 
1)   Accounting & Financial Reporting: verzorgen en stroomlijnen van de financiële administratie en periodieke rapportages, projectadministratie, budgetteren en forecasten van liquiditeit, omzet, kosten, resultaten en investeringen. Eindverantwoordelijk voor de gehele administratie. Communiceren met externe partijen, zoals: Accountants, leveranciers en banken. Opstellen en ondersteunen van tussentijdse en -jaarcijfers in samenwerking met de Accountant. Het adviseren en ondersteunen van de Algemeen Directeur op financieel organisatorisch, fiscaal en juridisch gebied;
2)   Treasury & Cash Management: effectief plannen, monitoren en managen van liquide middelen, inclusief debiteuren en crediteuren management (beheersing werkkapitaal). Contact onderhouden met financiële instellingen. Optimaliseren van rente- en bankkosten. Hedgen van valuta-posities. Risicobeheersing in de breedste zin des woords;
3)   Business Analysis: opstellen van, in samenwerking met de projectleiders, de projectrisico analyses en periodieke projectoverzichten. Vastleggen en controleren van projectmutaties, maken van nacalculaties van projecten. Rapporteren inzake de operationele processen en business performance. Bijhouden van de ontwikkelingen in de offshore markt. Opstellen businessplannen voor nieuw op te richten activiteiten. Fungeren als sparringpartner voor de Algemeen Directeur.

Functie eisen 
•   Hbo / Academisch werk- en denkniveau;
•   Circa 3-5 jaar werkervaring in soortgelijke functie in een internationale setting;
•   Kennis van boekhoudpakket AFAS is een pre;
•   Kennis financierings, treasury en cash management producten (o.a. LC’s, Bankgaranties, etc) is een must;
•   Ervaring met interne en externe verslaglegging en opstellen van budgetten;
•   Ervaring in de offshore branche is een pre;
•   Uitstekende beheersing van de Engelse taal (woord en geschrift);
•   Goede combinatie van commercie en finance.

Profiel kandidaat
•   Proactief en hands-on;
•   Goede communicatie, presentatie en analytische vaardigheden;
•   Uitdagend en stimulerend naar medewerkers;
•   Accuraat en Kwaliteitsgericht;
•   Niet bureaucratisch;

Aanbod:
Een interessante en uitdagende baan waarin stevig beslag wordt gelegd op je intellectuele capaciteiten, managementvaardigheden en technische kennis. Zij bieden een marktconform primair en secundair arbeidsvoorwaardenpakket waaronder een leaseauto.

Geïnteresseerd? Wij ontvangen graag uw CV inclusief motivatie. Voor meer informatie over de functie kunt u contact opnemen met:

Contactgegevens:
Peter van Oers
Email: ofm@wxs.nl
GSM: 06-54622220

Geen opmerkingen: