Welkom op de vacature site van ofm-groep.nl

Dagelijks worden nieuwe interim opdrachten toegevoegd. Wilt u meer weten over onze dienstverlening kijk op www.ofm-groep.nl

dinsdag, februari 15, 2011

Procesanalist / Projectleider

Functienaam
Procesanalist / Projectleider

De taken zijn als volgt beschreven:
Het inventariseren, onderzoeken en analyseren van de behoefte aan informatie en informatiesystemen en de consequenties van nieuwe informatiesystemen en

adviseert hierover.
Het schrijven van een plan van aanpak voor het uitvoeren van een onderzoek naar nieuwe functionaliteit.
Het schrijven van een plan van eisen waaraan de ICT-oplossing moet voldoen ten behoeve van leveranciers.
Projectleiding van ontwikkel- en implementatieprojecten.

Doel
Zelfstandig procesanalyses uitvoeren en deelnemen aan projecten in de rol van procesanalist en / of projectleider.

Resultaatverantwoordelijk? Ja, voor eigen werkzaamheden en het leiden van de vooronderzoeken / projecten.

Vakmatige activiteiten
Vakmatige activiteiten Procesanalyse in projecten / vooronderzoeken. (± 45% van tijd)
Organisatorische / leidinggevende activiteiten Projectmanagement (plan van aanpak, urenregistratie).
(± 45% van tijd)
Contacten (zowel in- als extern) Afstemmen met andere vtsPN, andere korpsen en andere procesanalisten /
informatieanalisten. (± 10% van tijd)

CV eisen

  • Minimaal afgeronde erkende HBO-opleiding is een harde selectie eis, alsmede Prince II Practitioner certificering.
  • Minimaal 3 jaar (± fulltime) relevante ervaring als Procesanalist / Projectleider in de afgelopen 5 jaar is een harde eis.
  • Kennis van en ervaring op het gebied van ICT.
  • Ervaring met het schrijven van impactanalyses en informatieanalyses.
  • Ervaring met het maken van een analyse onder begeleiding van OMP.
  • Ervaring met het leiden van interregionale projecten (bij voorkeur binnen Politie).
Competenties - Flexibiliteit
Zorgvuldig
Communicatief
Initiatief
Organisatiesensitiviteit

Inzet in de lijn of in een project? Project

Aanvullende informatie

  • Locatie: Amsterdam
  • Projectperiode: Start 1 maart 2011 t/m 1 september 2011
  • Optie voor verlenging: mogelijk.
  • Uren per week: 32 tot 40 uur per week.
  • Uurtarief: inclusief reiskosten woon-werk en parkeerkosten, exclusief BTW.Sluitingsdatum: tot 18 februari a.s. 09.00 uur.
Geïnteresseerd? Wij ontvangen graag uw CV (max. 5 pag.) inclusief motivatie en vermelding van uurtarief. LET OP Uit het CV moet duidelijk de inhoudelijke CV eisen van de opdrachtgever blijken.

Contactgegevens:
Peter van Oers
Email: ofm@wxs.nl
M: 0654622220

1 opmerking:

Ben Rooth zei

Als business consultant heb ik veel ervaring met informatie analyse, waaronder data en proces analyse. In Proces analyse ben ik mij verder gaan specialiseren tot business process manager (o.a. met behulp van OMP/Mavim en Bizzdesign).
Ik acteer als business process manager op het raakvlak van business en ICT en hou me bezig met:
- het inventariseren, onderzoeken en analyseren van de requirements / eisen / behoeften aan processen, informatie en informatiesystemen en COPAFIJTH breed consequenties in kaart brengen van nieuwe of gewijzigde processen en informatiesystemen;
- incl advisering hierover, veelal in de vorm van business cases;
- en het opstellen en uitvoering geven van een PvA voor het uitvoeren van dergelijke opdrachten: (her)ontwerpen, beschrijven en implementeren van processen;
- en het communiceren met betrokkenen en creëren van draagvlak bij medewerkers en management voor de optimale oplossing(en).

Voorts ben ik een teamplayer die de samenwerking zoekt met collega’s en betrokken gebruikers (afdelingen), om gezamenlijk een kwalitatief goed resultaat te bereiken. Ik werk gestructureerd vanuit overzicht (helicopter view) naar het gewenste niveau van detaillering; hierbij heb ik oog voor details, maar behoud zicht op de grote lijnen. Ik ben accuraat en gedreven, en heb oog voor de menskant.

Ik voldoe aan de functie eisen:
- Opleiding HEAO/BI (diploma in 1982);
- Kennis en ervaring met BISL, Prince II (geen examens gedaan);
- Zeer veel ervaring met procesanalyse / informatieanalyse/teamleiding in projecten (vanaf 1991 tot heden);
- Continue ervaring als business process manager ((her)ontwerp en implementatie van processen, incl veranderkundige aspecten) vanaf 2003 tot heden. Niet alle opdrachten heb ik in de rol van business process manager uitgevoerd, maar de proceskant heeft altijd mijn aandacht en indien mogelijk geef ik meerwaarde door op dat vlak verbeteringen te signaleren en/of door te voeren;
- Veel ervaring in (politiek gevoelige) projecten bij overheidsorganisaties (Belastingdienst, gemeente, maar ook Defensie en Politie);
- Veel kennis en ervaring met ontwikkelmethodieken (waterval en incrementeel);
- Veel kennis van en ervaring op het gebied van ICT, gedurende de afgelopen 25 jaar;
- Continue ervaring met het schrijven van impactanalyses / business cases, vooronderzoeken en plannen van aanpak met betrekking tot projecten;
- Ik heb relevante ervaring met het analyseren en beschrijven van processen en producten volgens de Ordeningsmethodiek Politie processen (OMP) en het vastleggen van gegevens in Mavim, binnen de kaders van het generieke procesmodel RBP, met name opgedaan in 2003/2004.
Toelichting: in 2004 hebben (Logica)CMG workshops in kader van project Capaciteitsmanagement plaatsgevonden met diverse korpsen (o.a. Amsterdam, Utrecht, Gelderland, Friesland).