- Het betreft de tijdelijke invulling van de functie ICT manager tot 1 januari 2014. De belangrijkste taakgebieden in deze functie zijn:
- Het aansturen van het cluster ICT beheer (ongeveer 12 FTE) en zorg dragen voor een passende beheerorganisatie waarin de medewerkers optimaal kunnen functioneren;
- Leidinggeven aan de medewerkers van het cluster ICT beheer.
- Het (mede) ontwikkelen en uitvoeren van een actueel en adequaat automatiseringsbeleid (techniek).
- Maakt onderdeel uit van het managementteam en rapporteert in samenspraak met de informatiemanager aan de verantwoordelijk directeur en bestuurder.
- In samenspraak met de manager I&A opstellen van een realistische jaarlijkse en meerjaren ICT planning en begroting.
- Het stimuleren van ICT-innovatie binnen de gemeentelijke organisatie. Adviseert en ondersteunt de directeur/bestuurder en het managementteam op het terrein van innovatie en kwaliteit.
- Vertegenwoordiger van de ICT-beheerfunctie bij de diverse interne en externe overlegvormen.
De kandidaat
- Is een combinatie van peoplemanager en innovator
- Is een stevige sparringpartner op strategisch niveau (management, directie, college);
- Heeft een gedegen leidinggevende ervaring, met name in het aansturen van (ICT)professionals.
- Geeft op heldere en coachende wijze leiding aan de medewerkers en draagt zorg voor interne samenhang op de afdeling;
- Is in staat een gezonde balans te vinden tussen de organisatiedoelen, de klantwensen, de technische mogelijkheden en een goed werkklimaat;
- Wordt gemotiveerd door het samenbrengen van mensen en teams, in situaties met (ogenschijnlijk) tegengestelde belangen en weet daarbij de onderlinge relaties goed te houden;
- Is in staat (complexe) projecten snel te overzien en kan knopen doorhakken;
CV eisen
- Minimaal afgeronde HBO opleiding ICT/Bedrijfskundige Informatica
- Heeft minimaal 5 jaar ervaring met genoemde werkzaamheden, zoals vermeld in opdrachtomschrijving.
- Het (mede) ontwikkelen en uitvoeren van een actueel en adequaat automatiseringsbeleid (techniek);
CV wensen
- Minimaal afgeronde HBO opleiding ICT/Bedrijfskundige - 20 %
- Prince II en Itil certificering - 5 %
- Kennis van en ervaring met diverse applicatiesystemen • Centric applicaties • Gouw-IT (belastingen) • Circle (DMS) en netwerksystemen • HP procurve Platforms: • Citrix, VMware, App-V, Oracle, Unix, Windows - 20 %
- Ervaring met (de introductie van) innovatieve concepten zoals: het nieuwe werken, bring your own technologie Tablet PC’s, papierloos werken, kantoor van de toekomst, werken in de cloud, sociale media e.d. - 20 %
- Heeft minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie zoals omschreven in de opdrachtomschrijving. Ervaring als ICT manager binnen de overheid bij voorkeur in een middelgrote en/of grote gemeente 70.000 inwoners is een pré. - 20 %
- Ervaring in het aansturen het aansturen van (ICT)professionals (minimale teamgrootte 12 mw) . - 15 %
Standplaats: | Alphen aan den Rijn |
Startdatum: | 05/03/2012 |
Uren per week: | 32 |
Uren per dag: | 8 |
Optie verlenging: | 2 keer 6 maanden |
De planning
Publicatiedatum | 14/02/2012 |
Vragenstellen tot | 16/02/2012 15:00 |
Offertes indienen tot | 20/02/2012 09:00 |
Verwachte terugkoppeling | 22/02/2012 |
De selectiegesprekken vinden plaats op donderdag 23 februari 2012. Kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek ontvangen hier uiterlijk een dag van te voren bericht over.
Contactgegevens:
Peter van Oers
Email: ofm@wxs.nl
M: 0654622220
Geïnteresseerd?
Ben jij per direct of per 1 maart beschikbaar en 36 uur per week inzetbaar, heb jij recente en relevante ervaring als ICT MANAGER bij een provincie, een gemeente of een vergelijkbare instelling en match jij 100% op deze uitdagende aanvraag? Wij ontvangen graag uw CV (max. 5 pag.) inclusief motivatie en vermelding van uurtarief. LET OP Uit het CV moet duidelijk de inhoudelijke CV eisen van de opdrachtgever blijken.
Contactgegevens:
Peter van Oers
Email: ofm@wxs.nl
M: 0654622220
Geen opmerkingen:
Een reactie posten