Welkom op de vacature site van ofm-groep.nl

Dagelijks worden nieuwe interim opdrachten toegevoegd. Wilt u meer weten over onze dienstverlening kijk op www.ofm-groep.nl

woensdag, juli 07, 2010

Medior Functioneel Beheerder Business Services

Referentie: 2010-253

Doel van de eenheid Business Service Unit
Het leveren van applicatie gerelateerde diensten aan UWV bedrijfsonderdelen.
Diensten omvatten het beheren van applicaties, het leveren van testvoorzieningen, het leveren van geteste applicatie(release)s en het leveren van ICT professionals voor informatieanalyse, IT architectuur, functioneel beheer, functioneel ontwerp en testen van applicaties. De eenheid is ook verantwoordelijk voor opdrachtgeving en aansturing van ICT leveranciers voor applicatieontwikkeling, -onderhoud en –beheer, binnen UWV brede kaders voor ICT leveranciersmanagement en bedrijfsonderdeel specifieke kaders voor beheer en ontwikkeling van hun applicatielandschap.
De eenheid werkt in opdracht van bedrijfsonderdelen met eigen verantwoordelijkheid voor inrichting, levering en prestaties van de eenheid als ook de ontwikkeling van haar medewerkers.

Plaats van de functie in de organisatorische eenheid
De functie ressorteert onder de Manager Business Service Unit van Business Services.

2. Doel van de functie
Beheren van informatievoorziening en het doorvoeren van wijzigingen ten behoeve van de klant en van gebruikers.

3. Bijdrage van de functie
De functie draagt indirect bij een aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement dan wel de functionele lijn.

4. Hoofdtaken
- Zorgt voor de instandhouding van de informatievoorziening in opdracht van de(proces)eigenaar.
- Analyseert de impact van voorgestelde wijzigingen op de informatievoorziening (systemen en bedrijfsprocessen UWV breed), signaleert knelpunten in opgeleverde informatieanalyses en stelt alternatieve oplossingen voor. Doet (structurele) verbetervoorstellen voor de informatievoorziening.
- Inventariseert en onderzoekt consequenties van voorgestelde wijzigingen voor de componenten van de informatievoorziening.
- Bepaalt de organisatorische en technische realiseerbaarheid van deze wijzigingen, daarbij rekening houdend met het voortbrengingsproces van de keten waaruit de informatievoorziening is opgebouwd (zowel de geautomatiseerde als niet geautomatiseerde informatievoorziening; systemen, bedrijfsprocessen, procedures en documentatie).
- Vertaalt gebruikers wensen naar functionele eisen en biedt deze aan voor het functioneel ontwerp. Houdt daarbij rekening met niet-functionele eisen. Toetst de functionele eisen aan het functioneel ontwerp. Kan van daaruit eisen opstellen tbv testontwerp en gebruikers acceptatietesten.
- Bereidt gebruikers acceptatietesten voor en voert deze uit
- Stelt (deel)releaseplannen op en adviseert zowel klanten als leveranciers (applicatie beheer en technisch beheer) over prioriteiten binnen releases aan releaseplatforms/projecten.
- Informeert belanghebbenden over op handen zijnde wijzigingen en creëert draagvlak voor de uitvoering van de wijzigingen.
- Begeleidt de uitvoering van de wijzigingen zodanig dat er geen productieverstoringen optreden.
- Signaleert toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van IV en adviseert daar proactief over aan gebruikers.
- Vertaalt (zowel in- als externe) besluitvorming naar operationele informatievoorziening, regelgeving, regelingen, (geautomatiseerde) procedures.
- Verzorgt 2e lijnshelpdesk ondersteuning en adviseert gebruikers (gebruikersondersteuning).
- Beheert de bedrijfsgegevens, de gegevensselecties, gebruikersdocumentatie, documentbeheer en installatiekits.
- Verzorgt voorbereiding en realisatie van beveiligingsmaatregelen.

5. Functiegebieden
Advies, Onderzoek, Control.

Opleiding/kennis
- HBO werk- en denkniveau.
- Gedegen ICT kennis, bijvoorbeeld HBO Informatica.
- Kent en gebruikt de theorieën, methoden en instrumenten van zijn vakgebied, ook in de breedte (functioneel ontwerp, testen).
- Kent en gebruikt de voor zijn vakgebied relevante processen, procedures en systemen.
- Gedegen kennis van service management processen.
- Kennis van het wijzigen van systemen.
- Kennis van en ervaring met beheersprocessen gebaseerd op BiSL. Daarnaast ook kennis vereist van ASL en ITIL frameworks.
- Heeft volledige opleiding FW/FD gevolgd.

Ervaring
- Minstens drie jaar relevante werkervaring in het uitvoeren van functioneel beheer binnen een grootschalige gebruikersorganisatie.
- Ruime ervaring met bedrijfsprocessen, organisatiekunde en ICT.
- Ervaring met het opstellen van gebruikers documentatie.

Inhoudelijke eisen CV deze moeten duidelijk uit het CV blijken:
• Minimaal één referentie (Naam, adres, telefoonnummer en/of email) van een eerder relevant project/opdracht moet worden aangeleverd. Deze referentie moet opgenomen zijn in het cv en mag niet ouder zijn dan één jaar.

Minimaal BiSL Foundation gecertificeerd

Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel Beheerder opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de Sociale Zekerheid opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Bijzonderheden
In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt verwacht dat voor woon-werkverkeer en eventuele dienstreizen gebruik gemaakt wordt van het openbaar vervoer.

Opdrachtnemer verklaart een actief duurzaamheidbeleid te voeren en streeft in dat kader voortdurend naar verminderde CO2-uitstoot. Kandidaat reist dan ook aantoonbaar per openbaar vervoer en/of ongemotoriseerd van woning naar werk en v.v. voor ten minste 80% van de reisafstand.

• Locatie: Amsterdam
• Projectperiode: 26 juli 2010 tot 1 januari 2011 .
• Optie voor verlenging: Een maal drie maanden.
• Uren per week: 40 uur per week
• Sluitingsdatum: 9 juli 09.00 uur.
• Uurtarief: inclusief reiskosten woon-werk en parkeerkosten, exclusief BTW.

Geïnteresseerd? Wij ontvangen graag uw CV inclusief motivatie en vermelding van
uurtarief. LET OP Uit het CV moet duidelijk de inhoudelijke CV eisen van de opdrachtgever blijken.

Contactgegevens:
Peter van Oers
Email: ofm@wxs.nl
GSM: 06-54622220

Geen opmerkingen: