INTERIM MANAGER PROJECTBEHEERSING MARKERMEERDIJKEN
DOEL VAN DE FUNCTIE
Beheersen van de projecten ten aanzien van scope, raming en planning, informatie, rapportage, capaciteit, budget, kwaliteit en risico’s.
Resultaatverantwoordelijk voor de kwaliteit van de beheersing van de projecten. Je wordt ingezet in een project, niet in de lijn.
In eerste instantie ligt de nadruk op het verder ontwikkelen en opzetten van alle aspecten van projectbeheersing en er voor zorgen dat dit geïmplementeerd wordt. In de tweede fase ligt de nadruk op het toetsen en het opvolgen van de diverse aspecten.
JOUW TAKENPAKKET
- verantwoordelijk voor ontwikkeling en organisatie van het team projectbeheersing;
- aansturen van en leiding geven aan het team, bestaande uit een project assistent en deskundigen (rapportage, risico, kosten en planning);
- in samenwerking met het programmabureau HWBP verder ontwikkelen en inrichten van de diverse processen projectbeheersing;
- verantwoordelijk voor en beheersen van de projecten ten aanzien van raming en planning, budget, kwaliteit en risico’s;
- verantwoordelijk voor de voortgangsrapportages (intern en extern);
- toetsen functioneren risicomanagementsysteem en interne processen van het project;
- (on)gevraagd signaleren, adviseren en rapporteren aan de projectmanager;
- sparringpartner voor projectmanager en overige kernteamleden over inzet van middelen en medewerkers;
- lid managementteam project;
- meebouwen en door ontwikkelen projectorganisatie Markermeerdijken.
- Intern: projectmanager, managers projectbeheersing van de overige (3) projecten en programmabureau HWBP, medewerkers HHNK/HWBP
- Extern: opdrachtnemers
CV EN ERVARINGSEISEN
- Minimaal een afgeronde HBO opleiding bedrijfskunde, of in civiele techniek, in bedrijfseconomische of financiële richting.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager projectbeheersing van een infrastructureel project van minimaal € 35 miljoen bij de overheid in de afgelopen 10 jaar; minimaal 1 referentie niet ouder dan 10 jaar.
- Minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met werken conform het IPM-model; minimaal 1 referentie niet ouder dan 10 jaar
- Recente ervaring in het werken binnen een project met de status “Groot Project” (Het landelijke Hoogwaterbeschermingsprogramma heeft de status
- ‘Groot Project’ gekregen. Dit betekent dat de Tweede Kamer periodiek geïnformeerd wordt over de stand van zaken). Dit moet duidelijk uit het CV blijken
JOUW COMPETENTIES
Resultaatgericht, samenwerkingsgericht, analytisch vermogen, sensitief op ambtelijk en bestuurlijk niveau, realistisch, overtuigend, teamspeler, toont leiderschap, in staat draagvlak te creëren.
Bijzonderheden
Geïnteresseerd?
Resultaatgericht, samenwerkingsgericht, analytisch vermogen, sensitief op ambtelijk en bestuurlijk niveau, realistisch, overtuigend, teamspeler, toont leiderschap, in staat draagvlak te creëren.
Bijzonderheden
- Standplaats: Heerhugowaard
- Vacant: 1 positie
- Startdatum: 1 maart 2012.
- Einddatum: 1 maart 2014, optie op verlenging
- Uren/wk: 36 uur
- Tarief: zo scherp mogelijk, marktconform
- Ultimatum aanbieden: 7 februari 2012 17:00 uur
- Interview planning: dinsdag 21 februari 2012
Geïnteresseerd?
Ben jij per direct of per 1 maart beschikbaar en 36 uur per week inzetbaar, heb jij recente en relevante ervaring als INTERIM MANAGER PROJECTBEHEERSING / PROJECTCONTROL bij een provincie of bij Rijkswaterstaat of een vergelijkbare instelling en match jij 100% op deze uitdagende aanvraag? Wij ontvangen graag uw CV (max. 5 pag.) inclusief motivatie en vermelding van uurtarief. LET OP Uit het CV moet duidelijk de inhoudelijke CV eisen van de opdrachtgever blijken.
Contactgegevens:
Peter van Oers
Email: ofm@wxs.nl
M: 0654622220
Contactgegevens:
Peter van Oers
Email: ofm@wxs.nl
M: 0654622220
Geen opmerkingen:
Een reactie posten